Lom er et helt spesielt sted øverst i Gudbrandsdalen. Dalen er mørk og kald gjennom hele vinteren: En må vente til midt på våren før lyset, livet og veksten kommer tilbake.
LOMB er den gamle skrivemåten for Lom. LOMBs logo er formet etter takene på hus, stabbur og låver i Lom: Hvordan de danner en “skyline” mot himmel og fjell.



Emballasjen er designet for å stå tydelig fram og skille seg ut fra det store utvalget i øl-hyllene. Samtidig måtte produktets fortreffelighet gjennom tradisjon og øl-håndverk fra Lom gjennom århundrer kommuniseres.
Etikettene og oppbyggingen av dem henter inspirasjon fra de store stabburene som fungerte som kornkammer og matlager for hele samfunnet i Lom. Her hadde alt sin rette plass og ble lagret på riktig måte. Den spisse “takvinkelen” på etiketten er også hentet fra tradisjonsstabburet. Et enkelt brun-papir ble valgt for å understreke at dette er et tradisjonsprodukt.
Bryggeriet henter ingredienser til sine forskjellige øltyper fra nærmiljøet sitt for å skape en serie med unike smaker med lokal identitet. De brygger ikke bare den forventede IPAen eller Stout-en, men øl brygget på einerbær, tyttebær eller krekling. Hver etikett har en illustrasjon av hovedingrediensen. Disse illustrasjonene er laget av Gilles og Cecilie.
Ølserien har navn med elementer fra dialekten i Lom: Raudt, Eine, Myrt, Ljost osv.
