´Varer av varig verdi – Husflid i alle hjem’ er kjernen i Husflidens kommunikasjon. Husfliden står for kvalitetsprodukter og håndverkstradisjon nedarvet gjennom generasjoner. Produkter fra Husfliden har varig verdi, og går ofte i arv. En bunad, sølvarbeid, tresløyd, tekstiler.
Husfliden Gjøvik og Lillehammers visuelle identitet bygger på ett enkelt element. Elementet er et sting, men det er også like mye et korn, eller et lite skav av tre eller metall, eller en maske. Det er en del av en større helhet som bygges opp.
Da vi skulle jobbe med identitet på Husflidens tradisjonsrike bygg på Lillehammer, ble vi tidlig enig med kunden om at denne flaten burde fylles med et veggmalerier som viste Husflidens ‘True colours’, og slik også kunne bli en gave til byen. Og slik ble det! Et spenstig og modig valg av Husfliden Lillehammer, og en nydelig og helt spot on tolkning av våre venner og samarbeidspartnere Gilles og Cecilie Studio.