Utvikling av visuell identitet for en av Norges mest spennende kammermusikkserier. Oppgave: Å utvikle en visuell identitet slik at Resonans kan trekke til seg et yngre publikum. Hvordan få de unge og de som ikke er så vant til klassisk/moderne musikk til å komme på konsert?
Resonans er en av Norges mest spennende kammermusikkserier. Deres spesialitet er upretensiøse og intime omgivelser hvor publikum og utøvere kommer i tett kontakt med hverandre. Resonans har opparbeidet seg et rykte blandt både utøvere og publikum for unike konsertopplevelser, der Resonans-applausen har blitt et begrep. De trekker til seg verdensnavn og høyt etterspurte musikere, sangere og skuespillere i klassisk/kontemporær sjanger.
I arbeidet med ny visuell identitet for Resonans jobbet vi med å skape materiell som kunne brukes aktivt som sceneelementer i konsertene. Selve logoen er laget for å kunne dekonstrueres: Den er i konstant bevegelse og skifter sammensetning etter musikken i små animasjoner. Animasjoner med lyd brukes som teasere for konserter på web og sosiale medier, og som bakgrunner og projeksjoner under konsertene. De grafiske elementene fungerer som forsterkere for musikken, og setter publikum i en stemning regissert av Resonans selv.
To korte filmer fra en serie av ‘teasers’ brukt på Sosial Medier under lansering av den nye visuelle identiteten til Resonans. Musikken var spilt in live for å passe med grafikken.